نوشته شده توسط : محسن

اگر دقت نکنید آشپزخانه‌ها می‌توانند سرد و بی روح شوند. تمام فلزات، سنگ‌ها و شیشه‌ها را مدنظر داشته باشید. همه این موارد در راستای رعایت نکات بهداشتی است، درست است؟

به همین دلیل است، که اضافه کردن عناصر خنثی به آشپزخانه و طراحی و دیزاین آشپزخانه با چوب آن را به مکانی دوستانه‌تر، ملایم‌تر و مناسب‌تر برای پخت و پز و وقت گذراندن تبدیل می‌کند.

طرح‌های آشپزخانه که با چوب ترکیب می‌شوند، در مسیر درست قرار دارند. چوب ممکن است از نظر فیزیکی سخت باشد، اما از لحاظ بصری نرم و گرم است. علاوه بر نصب کابینت‌های چوبی، طراحی و دیزاین آشپزخانه با چوب را برای خانه خود مدنظر داشته باشید. همچنین در این مسیر به یاد داشته باشید که انتخاب بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه، تاثیر زیادی در زیبایی آشپزخانه شما دارد.

۱- سقف‌های چوبی بازیافتی برای طراحی و دیزاین آشپزخانه با چوب

طراحی و دیزاین آشپزخانه با چوب

جرمی لوین، طراح، طراحی آشپزخانه بالا را برعهده داشته است و در این بازسازی آشپزخانه که از چوب زیادی در آن استفاده کرده است، خانه خود را به یک نمایشگاه تبدیل کرده است.

او می‌گوید: “پایین انداختن کرکره‌های چوبی در حالی که در طول روز سایه‌های پویا را روی زمین می‌اندازد، جلوی تابش نور خورشید به پنجره‌های رو به جنوب را می‌گیرد.”

بخش پرنور در این آشپزخانه، سقف است. سقف چوبی به عنوان آینه‌ای عمل می‌کند که انگار کفپوش چوبی را نمایش می‌دهد. در این آشپزخانه هیچ دیوار گچی وجود ندارد، سقف با چوب پزیین شده است و تیرچه‌های چوبی بازیافتی زیبا و تخته‌ها، سطح بالایی از دکوراسیون چوبی را نشان می‌دهد.

دو جفت درب چوبی چشم را به سمت درختی سوق می‌دهد که در میان بالکنی که محل غذا خوردن است در حال رشد کردن است.

۲- پیشخوان‌های چوبی از زاویه‌های تند این آشپزخانه می‌کاهد

طراحی و دیزاین آشپزخانه با چوب

ما هرگز در طرح‌های آشپزخانه، این حجم از زوایای تند و حاد را ندیده‌ایم. اگر فضاهای خالی در طبیعت غیرعادی است، در این آشپزخانه زاویه‌های ۹۰ درجه غیر معمول است.

این زوایا در هود دامنه هرمی و لبه بام ساختمان با شیب زیاد، تکرار می‌شود.

شخص می‌تواند با دیدن آن زوایای تیز، احساس کند که آن زوایا باعث آسیب زدن به او می‌شود. چگونه می‌توانید از تیز بودن آنان بکاهید و به فضا لطافت ببخشید؟ قطعاً با چوب.

پیشخوان‌های چوبی هرگونه اضطرابی را که توسط این آشپزخانه با این حالت زوایا به وجود آمده است، پایین می‌آورند و به آن احساس گرم‌تر می‌دهند – گرچه نه کاملاً گرم. تصور کنید اگر این پیشخوان‌ها از جنس فولاد ضد زنگ یا بتنی باشند، آشپزخانه چقدر سرد و بی روح خواهد بود؟

۳- پیشخوان‌ها و کفپوش چوبی، مورد استفاده در آشپزخانه‌های فرانسوی

طراحی و دیزاین آشپزخانه با چوب

بدیهی است که اگر به طراحی و دیزاین آشپزخانه با چوب و به سبک فرانسوی علاقه دارید، حتما در قسمتی از آن از چوب استفاده خواهید کرد.

مانند آنی اسلون، طراح مشهور که در سبک خود از کاشی و منسوجات استفاده می‌کرد اعتقاد دارد که محورهای اصلی سبک خانه فرانسوی، استفاده از چوب است.

در این عکس، پیشخوان‌های آشپزخانه از جنس چوب گردو را می‌بینیم که به طور هوشمندانه برای جزیره بزرگ آشپزخانه استفاده می‌شود. چرا “هوشمندانه و عالی”؟ از آنجا که پیشخوان‌های اطراف آن بادوام هستند و سنگ آن برش خورده و ضد خش هست. همچنین گزینه مناسبی است برای اینکه هر دو مورد را باهم داشته باشید (دوام ضعیف پیشخوان‌های چوبی یکی از دلایلی است که بسیاری از صاحبان خانه از نصب آنها خودداری می‌کنند).

مسئله بعدی: کفپوش چوبی در آشپزخانه. کفپوش‌های ضد آب بسیار زیادی از جنس (سنگ، وینیل، سرامیک، چینی و غیره) وجود دارد که می‌توانید به جای چوب در آشپزخانه نصب کنید. اما چوب گزینه مناسب‌تری است به خصوص اگر می‌خواهید لکه‌ها را بلافاصله از روی زمین پاک کنید.

۴- استفاده از هود با دریچه چوبی و اجاق گاز در طراحی این آشپزخانه

طراحی و دیزاین آشپزخانه با چوب

شاید بارها و بارها هود با رویه چوبی را مشاهده کردید. اما چرا برخی از افراد نسبت به این نوع استفاده از چوب حساسیت دارند؟ ۱. دلیل این امر این است که برخی از ایده‌ها عمیقاً در ذهن ما نقش بسته‌اند که هودها با دریچه چوبی اگر به فاصله پنج پا از اجاق قرار بگیرند، خود به خود آتش می‌گیرند. در حالی که اینطور نیست. هیچ مدرکی مبنی بر ناامن بودن هودها با دریچه چوبی موجود نیست (طاقچه بالای شومینه‌های چوبی را در نظر بگیرید؛ آنها به طور خودجوش آتش نمی‌گیرند).

هودهای چوبی ترکیب‌های جالبی را در مقابل فولاد ضد زنگ معمولی و سایر هودهای فلزی که همیشه مشاهده می‌کنید، به وجود می‌آورند. آنها نه تنها به این عنصر معمولاً سرد “لطافت” می‌بخشند، بلکه چشم‌ها را به چیزی تازه و جالب توجه خیره می‌کنند.

۵- غالب بودن چوب تیره در این آشپزخانه

طراحی و دیزاین آشپزخانه با چوب

در بیشتر طرح‌های آشپزخانه چوبی، محور تمایل به استفاده از چوب‌هایی با رنگ‌های روشن‌تر است. دلیل این امر این است که، اگر می‌خواهید از چوب به مقدار زیاد استفاده کنید، می‌خواهید رنگ را روشن نشان دهید تا فضایی تاریک و سیاه و سفید ایجاد نشود. حتی اگر کابینت چوبی ندارید سراغ بهترین نوع رنگ برای رنگ کردن کابینت آشپزخانه بروید تا بتوانید آن را به طرح و رنگ چوب دربیاورید.

این آشپزخانه یک استثناست. در اینجا موارد زیر را مشاهده می‌کنیم:

کابینت‌های چوبی تیره.

یک هود دریچه چوبی با همان رنگی که کابینت‌ها دارند.

تطبیق تیرهای اصلی سقف و تیرهای متقاطع.

۶- تکمیل طراحی این آشپزخانه توسط تیرهای الوار چوبی

این نوع استفاده از چوب، به عنوان غیرمعمول‌ترین استفاده از چوب در طراحی آشپزخانه کوچک است که ما تا کنون دیده‌ایم.

آیا روی صحبت ما به آن دسته از صندلی‌های دوست داشتنی با پایه‌های بلند برای صبحانه است؟ آنها ایده خوب برای آشپزخانه هستند و آنها به عنوان یادآور عمل می‌کنند که اگر می‌خواهید چوب را به آشپزخانه خود بیاورید، همیشه لازم نیست چوب بادوام باشد. چارپایه‌ها، گنجینه‌های خوراکی مجزا، جزیره‌های متحرک: همه را می‌توان از چوب ساخت. “استفاده غیرمعمول” که ما به آن اشاره می‌کنیم، آن دسته از تیرهای سقفی الواری با اندازه بزرگ هستند. شما این مسئله را اکثر اوقات نمی‌بینید، عمدتاً به دلیل اینکه چوب با چنین اندازه بزرگی برای نگه داشتن سقف ضروری نیست.

۷- خانه مدرن با قفسه‌های باز چوبی

اگر می‌خواهید استفاده از چوب طبیعی در آشپزخانه را فقط به یک مورد محدود کنید، در این مورد اعمال کنید: قفسه بندی باز. اغلب اوقات، در آشپزخانه ها از مصالح ساختمانی معمولی استفاده می‌شود- لمینت، ام دی اف، سنگ مهندسی شده – اما آنها را به شکل قفسه‌های باز چوبی در می‌آورند.

این مدل به فضا گرما می‌بخشد و در صورت استفاده نکردن ممکن است محیط سرد و بی روح داشته باشید. به خصوص در آشپزخانه‌ها به سبک مدرن که از فلز ضدزنگ بسیار زیاد استفاده می‌کنند.

منبع: وینوک



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , آشپزخانه , طرح کابینت اشپزخانه , کافه , تهران , کافه تهران , کافه دنج , زندگی روزمره ,
:: بازدید از این مطلب : 53
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

به عنوان یک گردشگر اگر درباره آداب غذاخوردن مقصد موردنظرتان آگاهی داشته باشید آن گاه می توانید بدون جلب توجه افراد در رستوران مورد نظرتان-واقع در مقصد- به راحتی و با آرامش غذا را نوش جان کنید.

 

احتمالا، اینکه باید در هر شهری به نحوه خاصی غذا خورد برای بعضی ها خوشایند نباشد اما با توجه به این نکته که شما نماینده سرزمینتان در کشور میزبان هستید،شاید شما را به خواندن مطلب زیر تشویق کند.

در فرانسه دستهایتان زیر میز و روی پاهایتان نگذارید بلکه هر دو را روی میز قرار دهید.

 

در اسپانیا پس از صرف غذا به سرعت میز را ترک نکنید بلکه نشسته و با همراهان صحبت کنید.

 

در بریتانیا مارچوبه را با دست بخورید نه با چنگال!

 

در مکزیک ،”تاکو”(غذای سنتی این کشور) را حتما با دست بخورید.

 
در ژاپن “چاپ استیک”(چوب غذاخوری) را افقی روی میز و کنار ظرف غذا بگذارید.

 

در کره غذا را با یک دست قبول نکنید بلکه با دو دست آنرا بپذیرید.

در تایلند از چنگال فقط برای غذاخوردن با قاشق کمک بگیرید و با چنگال تنها غذا نخورید!

 

در هند،آفریقا و خاورمیانه با دست راست غذا بخورید.

 

در اتیوپی غذا را با دست و آن هم از یک ظرف مشترک می خورند. در آنجا بشقاب یک نفره معنا ندارد!

 

در پرتغال درصورت نبودن نمک و فلفل روی میز،در خواست نکنید! زیرا مهارت سرآشپز را زیر سوال می برید.

 

در ایتالیا برای پیتزای خود درخواست پنیر اضافه نکنید!

 

در شیلی هرگز غذایتان را با دست نخورید.

 

و در نهایت در فرانسه،بی خیال دُنگی حساب کردن شوید!

 



:: برچسب‌ها: روزمرگی،فرار از روزمرگی،گشنیز،زندگی سبز،کافه تهران،تهران,اصول رستوران رفتن،رستورانگردی،آداب غذا خوردن،تشریفات رستوران ,
:: بازدید از این مطلب : 72
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

از بهترین و معروف ترین رستورانهای تهران که تقریبا می توان شعبه های آن را در تمام مناطق تهران یافت، رستوران های زنجیره ای باروژ هستند. رستوران های باروژ انواع فست فود ها را برای مشتریان خود با بهترین و زیباترین طراحی غذا آماده می کنند. هر یک از شعبه های این رستوران را در محله های میرداماد، گیشا، سعادت آباد، یوسف آباد، سردار جنگل، آجودانیه، الهیه، هایپر استار، بام لند، کوروش و نمایشگاه می توانید پیدا کنید. بنابراین سفارش آنلاین هم دارد. انواع پیتزاها، ساندویچ ها، برگر، سالاد، پاستاها و سوخاری ها را می توانید در این رستوران ها سفارش دهید.

آدرس شعبه یوسف آباد: یوسف آباد، نبش خیابان ۶۰، پلاک ۴۳۴

آدرس شعبه میرداماد: میرداماد، میدان مادر، خیابان مهرورز، نبش شریفی



:: برچسب‌ها: کافه،تهران،روزمرگی های زندگی،عشق و زندگی،از هر دری سخنی،مطالب زیبا،قهوه،رستوران،معرفی رستوران،رستوران باروژ ,
:: بازدید از این مطلب : 101
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

بسیاری از خانم ها، قهوه را به دلیل طعم و بوی قوی اش، دوست دارند و احتمالا از آن برای بیدار ماندن های اجباری در شب امتحان، استفاده کرده اند اما این خوشبوی دوست داشتنی فواید دیگری جز سر حال نگه داشتن شما دارد.

در ادامه، چند ترکیب عالی با قهوه به شما پیشنهاد خواهیم کرد که به کمک آن ها می توانید پوست و موی خود را زنده کنید.

اسکراب صورت

اسکراب، یکی از روش های پاک سازی پوست صورت است که بعضی از خانم ها از این روش استفاده می کنند ولی اغلب به دلیل قیمت بالای اسکراب های خارجی و بسته بندی موجود در بازار، از خیرش می گذرند. با ترکیب پودر قهوه، شکر و روغن زیتون، می توانید یک اسکراب خانگی بسازید و از شر پوست های مرده و منافذ صورت خود خلاص شوید.

روغن بدن و صورت

اگر دنبال یک لوسیون و نرم کننده طبیعی و خوش بو برای صورت و بدن تان هستید، پودر قهوه و روغن نارگیل را ترکیب کنید و برای خودتان یک نرم کننده سالم و خوش عطر بسازید.

ماسک صورت

ماسک صورت جزو مواردی است که همه ما نوع خانگی آن را به بازاری اش ترجیح می دهیم و در خانه امتحانش کردیم. پیشنهاد من به شما، ترکیب عسل و پودر قهوه فوری است.عسل به علت داشتن خاصیت نرم کنندگی و آنتی اکسیدانش به همراه کافئین موجود در قهوه، می تواند پوست شما را شاداب و درخشان کند.

ماسک مو

معمولا هر خانمی که موهایش را رنگ کرده، حداقل ماهی یک بار از ماسک مو استفاده می کند. اگر دوست دارید ماسک موی طبیعی تری داشته باشید، مقداری پودر قهوه را با نرم کننده موی خود ترکیب و از آن به عنوان ماسک مو استفاده کنید.

خداحافظی با تیرگی دور چشم

تیرگی دور چشم، یکی از مواردی است که اغلب خانم ها در صورت شان با آن مواجه می شوند. این لکه های قهوه ای دلایل زیادی مثل کم خوابی و خستگی دارند یا حتی شاید ژنتیکی باشند. با ترکیب پودر قهوه و ژل آلوئه ورا و استفاده آن در دور چشم تان، می توانید این لکه ها را بهبود ببخشید.

پیشگیری از پوسته شدن لب ها

اگر لب های شما همیشه، پوسته پوسته می شود و شما از هزار نوع بالم و نرم کننده لب استفاده کردید و نتیجه نگرفتید به شما ترکیب عسل و قهوه را پیشنهاد می کنم، این مخلوط را به مدت 20 تا 30 دقیقه، روی لب های تان بگذارید و از نتیجه آن شگفت زده شوید.

منبع: خبر توریزم



:: برچسب‌ها: کافه،تهران،روزمرگی های زندگی،عشق و زندگی،از هر دری سخنی،مطالب زیبا،قهوه،معجزه قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 70
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

کیش ، این جزیره زیبا ، روزانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر ایران است. جزیره ای که از فرهنگ مردمش گرفته تا سرگرمی فراموش نشدنی ، بر جذابیت آن افزوده و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

تفریحات دریایی و زمینی و همچنین وجود مکان های دیدنی و تاریخی در کیش هرکدام جذابیت خاصی دارند که متناسب با سلیقه گردشگران گردشگر کیش است. در این مقاله می خواهیم در مورد یکی از جالب ترین و محبوب ترین سرگرمی ها ، یعنی نوع دریا به نام Shuttle صحبت کنیم. با ما بمان. برای اینکه در مورد کیش و تور های آن بیشتر بدانید از مطلب سایت سفر باتو دیدن کنید.

همه چیز درباره شاتل کیش و تجربه هیجان انگیز سرعت در مطلب سفر باتو

شاتلینگ یکی از مهیج ترین ورزش های آبی کیش است که می توان در کنار دوستان و همراهان از آن لذت برد. هنگامی که بر روی این لوله ها سوار می شوید ، توسط قایق های پرسرعت (قایق های جت) بر روی امواج دریا کشیده می شوید ، و این یک هیجان وصف ناپذیر را به خاطره تبدیل می کند.

همانطور که در بالا ذکر شد ، این تفریح ​​محبوب و مهیج به صورت جداگانه و به صورت گروهی به مدت ۲۰ دقیقه انجام می شود.

قبل از سوار شدن به شاتل چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

اگر قبل از قرار گرفتن در لوله های شاتل به نکات ایمنی توجه کنند ، مردم در معرض خطر نخواهند بود. به عنوان مثال ، پوشیدن جلیقه نجات ، کلاه ایمنی و لباس دریایی نشان دهنده ۱٪ احتمال تصادف است. همچنین ، طناب ، مهار ، لوله بادی باید از نظر مشکلات در هنگام شاتل بررسی شود.

خطرات شاتل هنگامی زیاد است که امواج ، طوفان ها ، باران و وزش باد شدید باشد و فرد بتواند آسیب ببیند. به همین دلیل ، باید قبل از تاریخ سوار شدن به شاتل هوا بررسی شود. چنین نگرانی هایی خطرات شاتل را کاهش داده و به آنها جسارت بیشتری برای استفاده از شاتل می دهد.

شاتل و تفریح هیجان انگیز در سفر به جزیره کیش در تور سفر باتو

اگر کلیه تجهیزات روی شاتل از کیفیت خوبی برخوردار باشد و افرادی که مایل به استفاده از شاتل هستند به توصیه های سرآشپز توجه کنند خطرات شاتل بیان نادرستی است. همچنین باید با دقت به سخنان رهبر درباره استفاده از تجهیزات و استفاده صحیح از آنها گوش دهید.

این ورزش نیز مانند سایر ورزش ها بدون خطر نیست. بنابراین البته:

قبل از شروع بازی دستورالعمل های اپراتور را دنبال کنید

اگر سابقه بیماری قلبی یا عصبی دارید و از دریا می ترسید این ورزش را انجام ندهید.

هنگام چرخیدن قایق ، دست خود را بر روی سطح آب قرار ندهید

برای کودکان خردسال اصلاً توصیه نمی شود.

در حال حاضر تنها مکانی در ایران که این بازی سرگرم کننده را ارائه می دهد جزیره کیش است

به گزاش  سایت سفر نامه ، شاتل کیش در چندین تفریحگاه کیش ارائه می شود. در میان کلوپ های دریایی اسکوبا ، دلو ، باراکودا ، سیمان ، شاهد ، کشتی یونانی ، مارینا ، ناوتیلوس ، جواهر خلیج فارس ، پدیده ، جام ، داریوش. زمان بازی ۱۵ دقیقه است و از قایق های ۲ و ۴ نفره برای این ورزش استفاده می شود.



:: برچسب‌ها: شاتل در کیش , تفریحات دریایی کیش , راهنمای سفر به کیش , سفرنامه کیش , سفرنامه , سفر با تو , تبلیغات گردشگری در اینترنت ,
:: بازدید از این مطلب : 98
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()